Нашите права при пакетни почивки
Добавена от Админ на 03.05.2015
Доста често туроператорите предлагат пакетни почивки. Те включват комплект от няколко услуги, като наример:
- транспорт
- настаняване
- допълнителни туристически услуги
Но дали наистина ни излиза по-изгодно да се доверим на пакетните почивки или това е поредния трик на туристическите агенции.
Важно е да знаем, че ако решим да съчетаем услугите на различни фирми, това не е пакетна почивка и не се закрилят от разпоредбите за пакетни почивки. Друг важен момент е да проверите дали туристическия агент или агенцията е вписана като такава на сайта на Министерство на икономиката и енергетиката.
Вашият туроператор трябва да ви предостави най-пълна информация за настаняването, часовете на тръгване и пристигане от точките по маршрута и всякаква друга необходима информация. Ако ви се случи да имате проблем с туроператор, регистриран в България, потърсете съдействие от Комисия за защита на потребителите.
Ето какво можете да направите, ако не сте доволни от пакетната почивка:
- информирайте представител на туристическия агент, от който сте закупили пакетната почивка и се оплачете, за предпочитане писмено с формуляр или по някакъв дръг начин
- ако това не помогне, съберете доказателства за проблема - снимки, писмени обяснения от други туристи. Щом се приберете - проверете брошурата, защото е противозаконно туроператорът да ви заблуждава относно почивката.
- в най-кратък срок от 7 дни подайте жалба до туроператора, като приложите всички доказателства, но задължително запазете оригинала за вас.
- ако не сте доволни от отговора на туроператора, може да се свържете с Европейския потребителски център, където ще получите допълнителна помощ.
- транспорт
- настаняване
- допълнителни туристически услуги
Но дали наистина ни излиза по-изгодно да се доверим на пакетните почивки или това е поредния трик на туристическите агенции.
Важно е да знаем, че ако решим да съчетаем услугите на различни фирми, това не е пакетна почивка и не се закрилят от разпоредбите за пакетни почивки. Друг важен момент е да проверите дали туристическия агент или агенцията е вписана като такава на сайта на Министерство на икономиката и енергетиката.
Вашият туроператор трябва да ви предостави най-пълна информация за настаняването, часовете на тръгване и пристигане от точките по маршрута и всякаква друга необходима информация. Ако ви се случи да имате проблем с туроператор, регистриран в България, потърсете съдействие от Комисия за защита на потребителите.
Ето какво можете да направите, ако не сте доволни от пакетната почивка:
- информирайте представител на туристическия агент, от който сте закупили пакетната почивка и се оплачете, за предпочитане писмено с формуляр или по някакъв дръг начин
- ако това не помогне, съберете доказателства за проблема - снимки, писмени обяснения от други туристи. Щом се приберете - проверете брошурата, защото е противозаконно туроператорът да ви заблуждава относно почивката.
- в най-кратък срок от 7 дни подайте жалба до туроператора, като приложите всички доказателства, но задължително запазете оригинала за вас.
- ако не сте доволни от отговора на туроператора, може да се свържете с Европейския потребителски център, където ще получите допълнителна помощ.
Изпрати коментар